NewScope: De Media Analyse specialist

Houdt u het allemaal nog bij, heeft u nog tijd om alle artikelen te lezen? Steeds meer nieuws, steeds meer media, steeds meer verspreid en moeilijker bij te houden.

NewScope brengt uw aanwezigheid in de media in kaart. Newscope biedt een volledige dekking van het complete media landschap waaronder alle printmedia, online media, weblogs, social media en radio en televisie. Newscope is geen wollig onderzoeksbureau maar levert een betaalbare media analyse op basis van innovatieve producten.

    • Communicatie en Media Analyse

      Newscope biedt een unieke combinatie van actuele rapportages en een dynamische onderzoeksomgeving. Newscope geeft u daardoor onmiddellijk en duidelijk inzicht in de mogelijkheden en bedreigingen voor u in de media.

    • Teneur

      Newscope geeft de teneur aan van alle berichtgeving over u en uw concurrentie. Gebruik de zwakke momenten van uw tegenspelers en focus op journalisten die negatief over u berichten.

    • Kansen

      Welke publicaties met hoge oplages schrijven over uw branche maar verzuimen u te noemen? Zie welke titels u overslaan en bepaal uw strategie.

    • Reputatie

      Meet hoe uw organisatie presteert op de verschillende reputatie indicatoren, afgezet tegen het historisch gemiddelde ontstaat een reputatiebarometer. Combinaties met kwantitatieve en kwalitatieve data verschaffen duidelijk inzicht in de oorzaak van schommelingen.

    • Woordvoerders

      Wat is de effectiviteit van woordvoering binnen uw organisatie en die van anderen in de branche. Ontdek de relaties tussen woordvoerders en mediatitels en verbeter het resultaat.

    • Stakeholders

      Wat is de visie die verschillende stakeholders hebben van uw organisatie. Is er steun of kritiek en bepaal de juiste strategie om de huidige perceptie te verschuiven of juist te versterken.

    • Campagne Magagement

      Hoe wordt de boodschap, concept of thema van de campagne of PR activiteit daadwerkelijk verspreid en wat is hiervan de impact en netto effectiviteit.

    • Effectiviteit

      Door de combinatie van aantallen, gewicht en impact ontstaat er een duidelijker beeld en betere grip op het resultaat van uw communicatie inspanningen.

    • Issues

      Ontdek welke onderwerpen in relatie tot u en uw branche worden besproken in de media. Welke zijn belangrijk voor de beeldvorming van uw organisatie. Wie begint er over te schrijven, wie neemt het over.

    • Medialandschap

      Een complete helikopterview van de complete media-aandacht over uw branche biedt u snel inzicht in de berichtgeving, onderwerpen en issues in de branche. De verschillende spelers zijn hierdoor goed te vergelijken.

Persbericht monitoring

Worden mijn PR inspanningen opgepakt door de pers, zijn ze wel zichtbaar? Hoe worden de resultaten weergegeven in de media en welke media titels zijn dit dan. lees verder…

Sentiment berichtgeving

Geautomatiseerde teneurbepaling lijkt handig, maar op dit moment zijn er geen tools die dit met ook maar enige betrouwbaarheid aankunnen. De teneur in de berichtgeving wordt door Newscope dan ook zorgvuldig bepaald door getrainde lezers. Hierdoor ontstaat een kwalitatief hoogstaande analyse. lees verder…