Crisis?

Veel organisaties zijn de afgelopen tijd in het nieuws gekomen met verschillende crisisonderwerpen. Soms zijn issues voorspelbaar en gelden ze voor een langere termijn, denk bijvoorbeeld aan CO2 uitstoot en duurzaamheid voor energiemaatschappijen. Soms zijn issues onverwacht en vormen ze binnen een korte tijd een grote crisis, denk hier aan de olieramp in de Golf van Mexico, de vulkaan-uitbarsting op IJsland of de terugroepacties van Toyota. In alle gevallen hebben issues gevolgen voor de relatie tussen bedrijf en klanten of stakeholders.

Luisteren

Het is belangrijk om te luisteren wat er gezegd wordt in de verschillende media en te monitoren of een kleine issue afneemt of groeit. Wie zegt wat op welke wijze en zijn er zaken die misschien al snel recht gezet kunnen worden.

Informeren

Zorg zelf voor duidelijke informatie en bepaal op welke wijze deze naar buiten wordt gebracht. Is dit een persbericht, een televisie interview, via de eigen website of via een weblog.

Meten is weten

Met behulp van Newscope blijft u eenvoudig en actueel op de hoogte van de verschillende issues en krijgt u duidelijk inzicht in de grootte, aard en perceptie van de mediadruk.

Zodra zelf informatie naar buiten wordt gebracht, is bovendien goed te volgen wat het effect is in de media van de gevolgde PR-strategie.